כולנו התעוררנו לפני שבועיים עם החדשות החמות על השקתו של Google Instant (גוגל אינסטנט)
ב Google.com , אבל עם רגשות מעורבים!
אז בואו נניח לרגע שגוגל אינסטנט כאן כדי להישאר (עדין אף אחד לא סגור על זה) ובקרוב גם אצלנו ב Google.co.il . בהתבסס על כל הדרכים שבהן גוגל והמשתמשים (בחיפוש) יכולים להרוויח מול הנסיבות (התמורות) השליליות המוגבלות, הייתי אומרת שמדובר בהנחה די בטוחה.
אם נתבסס על דבר זה, השאלה הנשאלת היא:
מה יקרה לכל אנשי המקצוע אשר עוסקים בקידום אתרים SEO וכל אותם אנשים שבחרו לבצע אופטימיזציה לאתרי האינטרנט שלהם?
הדבר הראשון שאנו צריכים לקחת בחשבון הוא, שאין אנו יכולים לשער כי כל המחקרים שעשינו עד לתאריך ה-8 לחודש ספטמבר ולפניו, יהיו רלוונטיים גם בהמשך הדרך.
אני כבר קבעתי לבצע מחדש מחקר של מילות מפתח בעוד חודשיים, על מנת לראות אילו תחומים (תעשיות) וסוגי חיפושים הושפעו יותר (ופחות) משינוי זה.
הסיבה העיקרית לנקיטת פעולה זו היא שיש לי חשד חזק מאוד, שתעשיות ותחומים ספציפיים יהיו מושפעים על ידי שינוי זה, המבוסס בעיקרו על תחומי חיפוש ודמוגרפיה.
קרוב לוודאי שלאתרים העוסקים בנושא מפתחי לינוקס יהיה יתרון רב יותר מאשר לאתר אינטרנט העוסק בביטוח חיים שבו כל נושא השיוך הדמוגרפי מפוזר יותר ופחות מקצועי מבחינה טכנית בכל הקשור להיבט הדמוגרפי שבו.
אז בטווח הקצר- החיים יהיו מאוד מעניינים עבור מקדמי האתרים ובעלי אתרי אינטרנט, עד שנצליח להבין אילו תחומים מסוימים בתעשייה וסוגי ביטויים מושפעים יותר.
רק לאחר כמה חודשים כאשר נוכל לראות מה הן המגמות ואילו ביטויים מושפעים וכיצד, קרוב לוודאי שנוכל לבצע את ההתאמות לקמפיינים שלנו.
החיסרון הגדול של בעלי עסקים רבים שהקמפיינים שלהם מתמקדים בחיפוש של ביטוי זנב ארוך = לונג-טייל , הוא בכך שהם עלולים לגלות כי ערכי החיפוש שלהם מצויים בירידה ולכן נדרש מהם לבצע שינוי בדמות חיפוש של ביטויים גנריים (מיינסטריים) יותר. (בדרך כלל ביטויים אלו גם יקרים יותר).
רק ימים יגידו מה הם המהלכים הטובים והיעילים ביותר שנוכל לבצע ובהחלט קיים מצב שבו במשך חודשים, לא נדע מהו בדיוק אותו מפנה או שינוי שאותו עלינו לעשות.
אף ייתכן מצב שבו לאחר מספר חודשים אמנם נדע מה הן המגמות, אך עדיין לא נדע איך "ליישב" או לפעול בצורה כזו שתשיג את התוצאה הוודאית והטובה ביותר בה אנו מעוניינים.
קהל היעד שצריך להיות מודאג מהשינוי ומהכניסה של גוגל אינסטנט, הם בעלי עסקים קטנים עם תקציבים אורגניים או PPC, מוגבלים.
גוגל אינסטנט בפירוש "מעדיף" עסקים עם תקציבים גדולים וזאת משום שהוא נותן עדיפות לביטויים גנריים יותר (ביטויי מיינסטרים).
עד כמה הוא מעדיף בעלי עסקים עם תקציבים גדולים? זאת נוכל לדעת רק לאחר שנראה כיצד ערכי החיפוש יזוזו וישתנו.
בשביל אנשי ה-SEO דבר זה מוביל לשתי הזדמנויות ובשביל בעלי עסקים שמנסים לקדם את האתר שלהם על ידי SEO דבר זה משאיר אותם עם אפשרות אחת. אבל יש גם בשורות טובות.
עבור אנשי ה-SEO זוהי "שעת הכושר" עבור שתי אפשרויות חדשות.
הראשונה היא שיחול מפנה או תזוזה למושגים גנריים יותר (ביטויי מיינסטרים), בערכי החיפוש.
כלומר, תהיה תחרות קשה יותר עבור ביטויים תחרותיים יותר.
אם דבר זה נשמע לכם כדבר שלילי, דעו לכם כי זה לא.
אם אתה מקדם אתרים מקצועי, שיודע כיצד לבצע את העבודה בצורה טובה, תהיה לך גישה לנפח תנועה בלי המאמץ המאסיבי שהשקעת בעבר בחיפוש מאגר נרחב של מושגים על מנת להגיע לדירוג שבו היית מעוניין.
במקום הצורך ב- 10 עד 20 ביטויים וזאת על מנת לזכות בתנועה באתר, תוכל להתמקד ביותר ולקצור את אותן הצלחות בכל הקשור לטראפיק.
מלבד יתרון זה, אנשי ה-SEO יוכלו לגבות יותר בעבור הדירוג, משום שכמות קטנה יותר של ביטויים יהיו בעל ערך גבוה.
זהו מצב מנצח עבור אנשי המקצוע בתחום קידום האתרים ובשביל בעלי עסקים שהחליטו לקדם את האתר שלהם.
ההזדמנות השנייה תבוא לידי ביטוי בצורת שיעורי קליקים משופרים (יחס הקליקים על מודעה מתוך סך הופעותיה- CTR), למרות שאני מוכרחה להודות כי בשלב זה זו רק תיאוריה.
אם אני מקלידה תוך כדי שאני מסתכלת על צג המחשב שלי את הביטוי "buy pc games online"
ב google.com ומופיעות לי תוצאות אורגניות + תוצאות ממומנות PPC הן של הביטוי " buy pc games" והן שלי הביטוי "buy pc games online" , אני יכולה לשער כי אם מקלידים את המושג
בשלמותו "buy pc games online", אתרים ומודעות ממומנות PPC של "buy pc games" יופיעו גם כן, ואז גם כאן יופיע אותו אתר שהופיע בשעה שהקלדתי את השאילתא השלמה "buy pc games online". בדרך כלל תהיה לגולשים ולמחפשים נטייה להקליד על הביטוי המוכר להם.
אותו העיקרון נצפה גם עבור אתרים אשר הופיעו בתוצאות של קישור ממומן ותוצאות חיפוש אורגניות, שזכו לגידול בשיעורי ההקלקות שלהם.
דבר זה מציג הזדמנויות עבור משווקים אורגניים ו-PPC, לשפר את התנועה לאתרים שלהם, על ידי כך שהם ישתמשו בביטויים ספציפיים שמטרתם גם להשיג תנועה בעצמם וגם לשפר תנועה .
אני חושבת שבהמשך הדרך אנחנו נשמע על התופעה הזו כאשר נערוך או נדון במחקר וחיפוש מילות מפתח.
אשמח לקבל את דעתכם
בעד/נגד , שחור/לבן
Facebook comments:
21 בספטמבר, 2010 at 8:46 pm
אני חושב, שמחכה לנו שנה מעניינת. כבר מזמן לא היה שינוי כזה דראמטי במנועי חיפוש שממש נתן למקדמי אתרים לחשוב שוב על אסטרטגיה שהם בנו לעצמם. חלק לא קטן מהם ירו לעצמם ברגל ואני כבר שומעה על זה כאשר קידמו את אתרם באמצעות שיטת הקישורים בלבד ופחות התמקדו בתוכן. בסוף היום, אני די חושב שתחרות הולכת וגדלה וזה מתחיל להיות יותר מעניין מיום ליום.
כמובן עבור בעלי אתרים, על תתמקדו מהשגת תנוע רק ממנועי חיפוש ורק באמצעות קידום אתרים. תנסו שווק ברשתות חברתיות, שווק בוידאו וכו'. שני אני מקווה תעשי איזה סיכום לשווק ברשתות חברתיות
אחלה כתבה ומעניינת
21 בספטמבר, 2010 at 8:50 pm
בהחלט מחכה לנו שנה מעניינת, אין ספק
ביקוש לסקירת SMO?
22 בספטמבר, 2010 at 4:49 am
שני,
קראתי את הבלוג, כמו כן הסתקרנתי וקראתי את היוגרפיה שלך ואהבתי. אין ספק את "בחורה כלבבי", חרוצה, שאפתנית ומעמיקה.
אוכל להרגיע אותך ממקום גילי ונסיוני, אני בעברי הקודם עסקתי כמנתחת מערכות, ניהלתי פרוייקטים ואנשים ובכוונה אני מציינת זאת ובהמשך תביני.
שני, אל חשש, למרות יישום גוגל החדש תמיד יהיה מקום לאנשים כמוך, לחברות הגדולות יש יתרון אך הוא יחסי, היתרון שלך בעיני הוא היכולת לתת יחס אישי, טיפול אישי ועל כך הלקוחות ימשיכו להשתמש בשירותייך.
האם אוסם ועילית ביטלו קונדיטוריות ? לא , כי לקונדיטוריות ולאפיינים קטנים יש יתרון דומה.
אז אל דאגה, את תמשיכי ותצליחי.
יישר כח, עליזה
"עליזה – נכסים"
עליזה אביטל – יועצת נדל"ן ברעננה והשרון
מקצוענית הפועלת בשיטת שיווק ייחודית
2061406 – 054 : 7402155 – 09
[email protected]
הקליקו לכניסה לאתר שלי: http://www.aliza-nadlan.co.il