שוב אני
ערב טוב לכולנו! מקווה שבנתיים עובר עליכם יום מעולה.
היום זה יום מרגש מאוד בשבילי, ובהמשך תבינו מדוע
אז היום החלטתי לכתוב SEO ומדיה חברתית SMO, וכיצד נוכל לשלב בינהם ולקדם את האתר שלנו באופן אורגני. היום בעידן האינטרנט החברתי, אני חושבת שאתר שרוצה להינות ממקסימום תוצאות אורגניות, צריך להיות אי שם במדיה החברתית. כלומר לכל אתר אינטרנט נוכחות חובה במדיה החברתית.
כמובן שהתפיסה צריכה להיות שונה :
תהליך קידום האתר באופן אורגני במדיה החברתית זה הרבה יותר מליצור דף מעוצב בפייסבוק ב Facebook (הידוע בשם "לייק פייג') ופרופיל בטוויטר Twitter . ושנייה לפני שמתחילים – הבהרה קטנה, אני יודעת שהיום מאוד טרנדי לפתוח עמוד פייסבוק ולקרוא לו "אתר" אז חד משמעית, לא! עמוד מקצועי בפייסבוק כמה שהוא יכול להיות מעוצב בצורה יפה וייחודית, ומוביל בתחומו הוא חד משמעית לא אתר. אתם לא יכולים לתת שעמוד בפייסבוק יהיה הפנים של העסק/החברה/התאגיד שלכם. אם יש X תקציב נתון מוגבל, יש להקצות אותו לבניית אתר מקצועי באינטרנט ולא הקמת עמוד מקצועי בפייסבוק. מדוע? כיוון שאתר אינטרנט רציני ומאופיין בצורה נכונה לעסק שלנו הוא התשתית לקידום הרווחים שלנו באינטרנט. עמוד מקצועי בפייסבוק הוא רק חלק מ-הקמפיין קידום הרווחים שלנו, נקודת מבט נוספת לעניין שאתם צריכים לקחת בחשבון היא, שלמרות שהעמוד בפייסבוק מוקם על ידינו כביכול ואנחנו משקיעים עליו לפעמים סכום כסף מסוים, עדין אין לנו עליו שליטה, והוא יכול להיסגר באופן פתאומי, קחו לדוגמא את העמוד המדהים של עידו מאירון שנסגר בפתאומיות, למרות שהיה מעודכן על בסיס יומי והעביר ערך רלוונטי לקהילת החברים בו.
בנוסף עמוד בפייסבוק לא יוכל להיות מקודם באופן אורגני באופן אוטומטי בגוגל ללא קידום SEO (ציינתי את העניין, כיוון ששמעתי שישנן שמועות שעמוד פייסבוק מתקדם לבדו בגוגל בלי שום עבודה. זו שמועה לא נכונה, ויש לעבוד מאוד קשה על מנת לקדם עמוד פייסבוק).
כיוון שתחום המדיה החברתית SMO הוא כל כך רחב, וממשיך להתרחב בכל יום, הפוסט יוצג באמצעות נקודות. אבל לפני שנתחיל, כמו בכל קמפיין לפני שאנחנו מתחילים אנחנו רושמים לעצמנו על דף:
- מהי המטרה של הקמפיין שלנו?
- איזה תוכן אנחנו מעוניינים ליצור?
- לאיזה קהל אנחנו מכוונים (על מנת שנייצר תוכן בהתאם)
- מי הקהל יעד שהולך להפיץ את התכנים שלנו? (כלומר share)
- כיצד נוכל לבצע אינטראקציה עם הקהל שלנו
אז כמה נקודות…
- כמו בכל קמפיין קידום אורגני SEO, בצעו מחקר מילות מפתח באמצעות הכלי Google keywords tool.
מדוע אנחנו צריכים לבצע חקר מילות מפתח מקדים? על מנת שנוכל לראות אלו ביטויים יביאו לנו טראפיק (תנועת גולשים) מאסיבית. במילות מפתח אלו נשתמש כאשר נפיץ סטטוסים וטוויטים. - רשמו לכם – שימוש בשירות קיצור כתובות – חשוב חשוב חשוב! ככה תוכלו לעקוב אחרי ה CTR בצורה נפלאה. אני אוהבת להשתמש בשירות של goo.gl , אבל אתם מוזמנים להשתמש גם ב
bit.ly - תוכן נגיש להפצה – עזרו לקהל שלכם, להפיץ את התכנים שלכם בצורה הטובה ביותר. מקמו בראש כל עמוד תוכן באתר שלכם או בבלוג. "כפתורי הפצה" של הרשתות בהן אתם מעוניינים שהתוכן שלכם יהיה מקושר (לדוגמא כפתור הלייק בראש העמוד האצלי). בעידן האינטרנט החברתית, הגולשים שלך אוהבים לפרגן. ואם תספק להם תוכן איכותית, הם בהחלט יפרגנו לך ב share, כמובן אם כפתור ה share יהיה זמין ונגיש מיידית.
- תגיות ה Meta tag – חשוב! קריטי! חשוב! כיוון שאתרי מדיה חברתית מושכים את המידע מתוך תגיות ה Meta tags כאשר הם מציגות תקציר של קישור שלך . לכן, אנחנו צריכים להפוך את התקציר לכמה שיותר שיווקי על מנת להגדיר את אחוזי CTR. מדוע? כיוון שהמטרה שלנו היא להביא כמה שיותר גולשים לאתר שלנו. לכן צרו כותרת קצרה וספייסית (לא לשכוח לכלול את מילת המפתח שלכם בכותרת..בדיוק כמו SEO רגיל) + צרו תקציר שיווקי המניע לפעולה של כמה מילים ספורות (כ 18 מילים) (לא לשכוח לכלול את מילת המפתח שלכם פעם אחת).
כותרת ספייסית + תקציר המניע לפעולה = תנועת גולשים לאתר שלך. - ישמע לכם אולי כללי מידיי, אבל צרו תוכן ייחודי והתחילו להפיץ אותו. רשת אחר רשת, בלי עצלנות. מה זה עוזר לכם? 1. כל הפצה = קישור חזק ממדיה חברתית 2. נוכחות מטורפת ברשת 3. טראפיק לאתר 4. כל הפצה גוררת share של קהל היעד שלך. שווה , לא?
רעיונות לרשתות: Facebook, Myspace, Linkedin, Twitter, Youtube, Metacafe, Slideshar, Flickr, Reddit..ועוד ועוד. יש לשים לב של רשת היא פלטפורמת לתוכן X, כלומר כידוע: Youtube פלטפורמה לסרטונים, Flickr פלטפורמה לתמונות וכו'. - הנקודה הבאה תשמע כמו 100% צעד SEO, אבל לחלוטין מדיה חברתית. כנסו לבלוגים הרלוונטים בנישה שלכם. והחלו להגיב לפוסטים. מה יוצא לכם מזה? נטוורקינג מדהים, קישור קטן ( כאשר משאירים תגובה בבלוג, יש אפשרות להוסיף את כתובת האתר שלכם), יצירת "סטטוס" לעצמכם בתחום.
- כנסו לאתרי Q&A רלוונטיים לתחום שלכם. בצורה כזאת תוכלו לבצע מחקר מעולה, על מה הקהל שלכם מחפש לדעת. מה יוצא לכם מזה? בעידן האינטרנט החברתית, הקהל שלנו אוהב לקבל מידע ובחינם. אז מה טוב להביא לו על מגש של כסף תשובות חינמיות לשאלות שלו? מבטיחה לכם שלשאלה פופלארית תקבלו רייטינג, והרבה!
- פייסבוק – העזרו באפליקציה בשם Notes (פתקים) , והפיצו בעזרתה מאמרים רלוונטיים לקהל יעד שלך בתוך הפייסבוק. כמובן, שאתם יכולים לנצל את הפלטפורמה להוציא קישור לאתר שלכם. רשמו את הקוד הבא, על מנת להוציא קישור מגוף הטקסט ב Note:
<a href="כתובת האתר">מילת המפתח</a> - Google Maps + Google Places חובה חובה חובה להוסיף את העסק שלכם לפלטפורמות אלו. האינטרנט נהפך להיות חברתי מיום ליום (לפי מיטב ידעתי, google maps מופיע היום בכל פלאפון אפשרי) וכך גם לוקלי. לכן, קחו את ה 10 דקות האלו, והוסיפו את העסק אפילו עכשיו. בונוס: יש לכם אפשרות להוסיף ב google maps + google places קישור לאתר שלכם. יותר טוב מזה? (בזמנו כתבתי מדריך כיצד להוסיף את העסק שלכם ל google places באופן שתוכלו להפיק ממנו רווח, מוזמנים להציץ בו שוב)
- אני קוראת לזה גלגל קישורים חברתי Social Linkweel (שם חמוד נכון?) מה זה? וכיצד זה עוזר לנו? התהליך הוא כזה – אנחנו מחברים את כל ה Feeds שלנו בכל הרשתות החברתית אחד לשני. כלומר כל סטטוס שאני מפרסמת ב Facebook פייסבוק יופיע באותו הזמן גם ב Linkedin, גם ב Buzz באז, טוויטר Twitter ועכשיו גם כמו שהבנתי ב Google + . עכשיו כל פוסט כזה מקבל את הקישור הייחודי שלי באופן אוטומטי לחלוטין, והקישור הזה כמובן בסופו של דבר יופנה לאתר שלנו. עכשיו אני חייבת לציין את הנקודה – לקישורים האלו\לינקים אין משמעותית SEO כל כך גבוה. אבל עדין מדובר בקישור נכנס לאתר. דוגמא לאפליקציה שמחברת בין חשבונות (פייסבוק –> טוויטר) apps.facebook.com/twitter
זהו..אלו היו ה 10 נקודות שלי (כמובן שהן לא היחידות..), שאני מבטיחה שייסעו לכם בקמפיין האורגני.
ועכשיו, רגע מרגש מאוד!
אחרי תקופה מאוד ארוכה של עשייה, ושיווק שרובו נעשה מפה לאוזן.
האתר של iLevel באוויר, מזמינה אתכם להיכנס ולהתרשם, http://www.ilevel.co.il
נ.ב מוזמנים לפרגן לי בלייק
שיהיה לכולנו המשך ערב/ לילה מהנה
Facebook comments:
12 ביולי, 2011 at 7:34 pm
וואו שני אתר מקסים , מיתוג מדליק ,המון המון בהצלחה
ולהתראות ביום ראשון
עידו
12 ביולי, 2011 at 7:47 pm
אהבתי מאד! השילוב של הצבעים, המסרים השיווקיים והגישה השונה.
הדבר היחיד שחסר לי זה איזשהו טופס יצירת קשר בולט בעמוד הבית (כי ראיתי שבעמודים פנימיים יש). או אפילו קריאה כלשהי לפעולה בהנחה שאנשים לא ירצו לקחת חלק בשאלון האינטראקטיבי. ואם לא, אז לפחות להבליט קצת יותר את הטלפון מעל הלוגו (אגב, בטוח ששם המקום שלו?). בקיצור עבודה טובה, המון בהצלחה!!!
נב – להפנות לאתר One את מי שבוחר "לא" זה רעיון של יגאל?
12 ביולי, 2011 at 7:54 pm
חזק ביותר…גם הפוסט וגם האתר, תתחדשי !!!!!!
12 ביולי, 2011 at 7:57 pm
מעולה וקל (יחסית) ליישום, תודה!
13 ביולי, 2011 at 12:38 am
ברוכים הבאים לשנת 20011 – שנה של מדיה חברתית כחלק בלתי נפרד מעבודת קידום אתרים.
בקשר לאתר – אהבתי חייב לציין, אך לדעתי יש בעיה עם אישה באדום – היא מושכת עין שמאלה, כאשר השאלה נשארת מצד ימין
ואם כבר מדברים על מיקום אובייקטים בדף, צבעם ועוד – כעת אני מפעיל סקר שאמור לשפוך קצת אור על אופן התנהגות גולשי רשת ישראלית, כאשר בדף נחיתה יש גם טקסט בעברית וגם תמונה
http://imguru.co.il/2011/06/28/im-hebrew/
13 ביולי, 2011 at 8:32 pm
האמת שמהניסיון שלי עם כפתורי Share : מצד אחד הפעולה של השיתוף יותר בולטת בקיר של החברים (אם אני לא טועה, לייק מופיע רק בעמוד הפרופיל שלך), אבל מצד שני, אנשים פחות מכירים את הכפתור הזה מלייק והוא גם מסורבל וממש פותח את פייסבוק.
בנוגע ל – CTR וקיצור כתובות : יש דרך לדעת מאיזו קבוצה או אדם בפייסבוק הגיעו אנשים? אני כמעט בטוח שלא, אבל אם כן, זה הרבה יותר יעיל ממה שאנליטיקס מספק…
11 באוגוסט, 2011 at 11:19 am
היי שני,
מזל טוב על האתר החדש, מצטער שלקח לי רק עכשיו לראות אותו, את יודעת.. כמו כולם..עסוקים באלף ואחד דברים אחרים.
מאוד אהבתי את האתר החדש שלך, שיהיה המון בהצלחה.
כמה דברים שהייתי משנה באתר:
לא פשוט להגיע לעמוד צור קשר וגם אם מגיעים אליו, הטופס מאוד פשוט ולא משכנע וגם למה אין כתובת או לפחות טלפון ( מעבר לטלפון החיוור שיש למעלה בצד שמאל ).
הטלפון בצד שמאל למעלה הייתי משנה אותו לתמונה ולא טקסט כמו שהוא עכשיו.
בכול אופן שיהיה המון בהצלחה,
15 בדצמבר, 2012 at 2:20 pm
מאמר נהדר, טיפים נהדרים, אז קודם כל תודה רבה.
עכשיו נפנה לחלק היותר ענייני של התגובה.
להשיג לינקים באמצעות הפייסבוק עידין לא נחשב "קידום אתרים חברתי".
פעולה כזו עדיין נופלת על הקטגוריה של "קידום אתרים".
קידום אתרים חברתי נוצר כאשר באמת תצליחו להשיג תנועה וקהל באמצעות הפייסבוק, הטוויטר או כל רשת חברתית אחרת.
כמו שאני וכולכם שמעתם קידום אתרים חברתי הפך למושג החם הבא, כולם מחפשים את זה, כולם מרוויחים מזה וזה מה שחם היום בשוק.
המאמר שלך לא מציע פתרון או דרך לעשות זאת, אך הוא מציע טיפים חשובים בנושא אחר – קידום אתרים.
בכל מקרה, אשמח לעוד מאמרים בסגנון, וכאלו שגם יעזרו לך יותר בתחום של קידום אתרים חברתי.
18 בפברואר, 2013 at 1:26 pm
מאמר מעולה, תודה רבה.
רשתות חברתיות זה חלק בלתי נפרד מאתר אינטרנט.
19 בנובמבר, 2013 at 11:07 am
אחלה מאמר ואחלה טיפים! תודה רבה שני