RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

היי!

אני מקווה שאתם מבלים בחג, ועושים חיים!

כאן ב RedSEO אני ממשיכה לחשוב כיצד להעשיר אתכם בידע, שיתרום לקידום הרווחים שלכם באינטרנט. כבר מספר חודשיים אני רוצה לכתוב פוסט, על נושא דיי פופולרי בקרב רובנו. קידום השם שלנו בגוגל. נושא לא פחות חשוב מקידום האתר שלנו בגוגל. בכל מקרה,  החלטתי לפנות לקולגה שלי מאור קפלנסקי, בעל חברת eBrand שמתעסקת בהדחקת אזכורים שליליים וניהול תדמית ברשת ולהפיל עליו את התיק :)

בנינו אני חושבת שהסיוט של כל בעל עסק הוא, שיקלידו את השם שלו, ובמקום פרופיל בפייסבוק, מאמרים שפירסם או האתר שלו..יופיע איזה מאמר מלוכלך עליו.

גם את הפוסט הזה הייתי ממליצה להדפיס ולהדביק על הלוח במשרד :)

אז מאור..הבמה שלך!

לחצו להגדלה

מתי לאחרונה בדקתם את השם שלכם בגוגל? תנו לי לנחש שאם זה קרה ממזמן, אתם לבטח עושים זאת עכשיו… סקר שהתפרסם לפני למעלה משנתיים גילה כי 75% מהגולשים בארץ עושים חיפוש על שמם בגוגל – אני בטוח שכיום הנתונים גבוהים הרבה יותר.

לפני מספר שבועות צפיתי בכתבה על ענת קם, העיתונאית שגנבה מסמכים סודיים מהצבא. קם לא הסתירה את התלהבותה מכך, שבתקופה שהיא הייתה בכותרות, כל יום נוספו עוד ועוד אזכורים של שמה במנוע החיפוש הפופולרי.

אם נשאיר את תאוות הפרסום של קם בצד, הרי שחיפוש שמות אנשים בגוגל, הוא לא רק "חיפוש גאווה" (Vanity Search) שאנו עושים על עצמנו. מדובר בחיפוש לגיטימי שאנו מבצעים על מנת לקבל מידע – בדיוק כמו שאנו עושים עבור מותגים אחרים שהם לא אנשים.

ומשום כך, תסכימו איתי שהאופן בו השם שלנו מופיע בגוגל הוא הבסיס למיתוג האישי באינטרנט. כמה עובדות שיעזרו לי לאשש טענה זו:

  • 90 אחוז מהגולשים בישראל מתחילים לחפש מידע בגוגל, כשאצל רובם הוא מנוע החיפוש כדף בית או שתיבת החיפוש מותקנת על סרגל הכלים. מעטים מגיעים היום לאתרים על ידי הקלדת הכתובת בשורת הדפדפן.
  • רק 10 אחוז מהגולשים עוברים לדף השני בתוצאות החיפוש
  • מסקר שנערך ע"י מיקרוסופט בדצמבר 2009 עולה כי 79% מהמעסיקים הפוטנציאליים משתמשים בגוגל כדי לקבל עליהם רקע לפני הזמנתם לראיון עבודה.
  • לפי אותו סקר, ב- 70% מהמקרים, ההחלטה לגבי המועמד מתקבלת לפי הנוכחות האינטרנטית שלו תחת שמו!.
  • אני בטוח שהמספרים פחות או יותר דומים גם בארץ (קחו בחשבון שהסקר נערך לפני שנה וחצי – זמן נצח במונחי עולם האינטרנט)

משום כך, מה שמופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל תחת השם שלנו, הוא לא רק כרטיס ביקור אינטרנטי, אלא הוא קובע בהרבה מאוד את הרושם הראשוני שאנחנו יוצרים אצל מי שמחפש עלינו מידע. אני קורא לזה רושם ראשוני דיגיטלי.

נוכחות ושליטה

המטרה שלנו היא שלא רק יופיעו דברים טובים ורלוונטיים אלינו תחת השם שלנו, אלא שגם תהיה לנו שליטה עליהם.. לדוגמא, היה לי לקוח אחד, עורך דין, שפנה אלי להדחקת אזכורים שליליים תחת השם שלו, האזכור השלילי הופיעו דווקא בתוך מאמר שהוא פרסם ב YNET. הבעיה שלו הייתה עם הטוקבקים שהרסו לו את כל המיתוג – וכמובן, לא הייתה לו עליהם שליטה.

במסגרת הקמפיין יצרנו עבור ותוכן איכותי אותו פיזרנו בצורה חכמה בהרבה פלטפורמות, תוך דגש על אופטמיזציה של אותן פלטפורמות תחת השם שלו בגוגל. התוצאה: אחריי מספר חודשים האזכור השלילי מ YNET ירד לעמוד התוצאות השני – אליו, כאמור, מגיעים רק 10% מהגולשים.

לא שאני בא לזלזל בשירות שאני נותן חלילה, אבל על ידי תוכן איכותי והשקעה של זמן, כל אחד יכול להגיע לשליטה מוחלטת בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש תחת השם שלו.

רושם דיגיטלי ראשוני- "המראה הקלאסי"

אז איזה עמודים כדאי שיופיעו תחת שמנו ב- 10 התוצאות של גוגל? כמובן שיש לקחת בחשבון כי גוגל בוחר להציג בעמוד תוצאות החיפוש (SERP) את עמודי האינטרנט הרלוונטיים לשמכם באתרים שונים. לכן חשוב מאוד הפיזור.

ניסיתי לבנות מעין עמוד תוצאות חיפוש חלומי תחת השם שלנו. משהו שיכול להיקרא – המראה הקלאסי של הרושם הראשוני שלכם באינטרנט.

  1. אתר אישי
  2. בלוג מקצועי
  3. עמוד אודות
  4. תוצאות תמונות
  5. עמוד פרופיל ברשת מקומית
  6. עמוד פרופיל ברשת בינלאומית
  7. בלוג שיתופי
  8. עמוד פרופיל באתר מאמרים
  9. עמוד פרופיל בגוגל
  10. תוצאות וידאו

 

1. אתר אישי/ערך ויקיפדיה

כמי שדוגל בקונספט של מיתוג אישי באינטרנט, אני חושב שכל בן אנוש צריך בחייו הבוגרים להצטייד בכתובת ממותגת (דומיין שם מלא).

אם תשימו תוכן רלוונטי הקשור לשם שלכם על אתר כזה, הוא ימוקם גבוה מאוד בתוצאות החיפוש, כי גוגל נותן חשיבות למחרוזת הנמצאת על הדומיין.

הוא גם יודע לתרגם את הכתובת באנגלית למחרוזת בעברית, לדוגמא:
את www.ruhama-avraham.co.il המנוע יודע לתרגם ל" רוחמה אברהם". אני ממליץ שעל אתר מסוג זה תשימו את התוכן השיווקי/תדמיתי שלכם.

אם יש עליכם ערך בויקיפדיה, קיים סיכוי שהוא אפילו יעבור את האתר האישי שלכם בתוצאות החיפוש. יש לציין כי במידה ויש עליכם ערך, אתם יכולים לשנות אותו כראות עיניכם, אך מעורבים בו גם שיקולי עריכה של ויקיפדים מנוסים – שלהם יש את המילה האחרונה.

אגב, אם אין עליכם ערך, אל תמהרו לכתוב אחד כזה. קודם כל בדקו אם אתם עומדים בקריטריונים של ממותגי ויקיפדיה – וסביר להניח שאתם לא…

2. בלוג מקצועי

מה כבר לא נאמר כל בלוגים? אין מה להרחיב פה על היתרונות בניהול בלוג למיתוג אישי
(שני יכולה לספר לכם ממקור ראשון…). מבחינה טכנית, בלוג יכול לשבת על אתר התדמית האישי בתיקיה נפרדת, לדוגמא : site.com/blog או כסאב-דומיין, לדוגמא : blog.site.com.

בשני המקרים, סביר להניח כי עמוד הבית של הבלוג שלכם יופיע בתוצאה שנייה ונפרדת אחרי עמוד הבית של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל תחת שמכם.

3. עמוד About אודות באתר העסק / עמוד בגוגל סייט

אם יש לכם עסק, או שאתם שייכים לאחד כזה (ארגון, חברה וכו') – אז המקום השלישי יכול להתאים שיופיע אחד כזה בחיפוש שמכם בגוגל. רק קחו בחשבון שאין לכם שליטה מלאה על עמוד מסוג זה (אלא אם כן אתם מנהלי האתר או הבוסים בעצמכם). אם אתם שכירים, קחו בחשבון שעמוד כזה יכול פתאום להיעלם, במידה ותעזבו את מקום או העבודה.

מקום שלישי אחר יכול להיות עמוד שתפתחו ב- Google Sites – השירות החינמי של גוגל לבניית אתרים. מהניסיון שלי, מספיק שתפתחו עליו עמוד קורות חיים באינטרנט, תכניסו אליו כמה קישורים מבחוץ, ואחרי תקופה מסוימת של ותק הוא יופיע גבוה בתוצאות החיפוש.

4. תוצאות תמונות – חיפוש אוניברסלי

אם אכפת לכם מהמיתוג האישי שלכם ואתם נראים טוב (וגם אם לא…), תודו שיכול להיות נחמד אם תמונות שלכם יקשטו את תוצאות החיפוש תחת שמכם. במאי 2007 גוגל הכניסו את ה"חיפוש האוניברסלי" לתוצאות החיפוש שלכם – כלומר, שילוב של אלמנטים כמו תמונות, סרטוני וידאו או אייטמים חדשותיים,
בד"כ גוגל מציג את החיפוש האוניברסלי במקום ה- 1, ה- 4 או ה- 10 בעמוד תוצאות החיפוש.

יש לציין כי גוגל בוחר אם להציג והיכן להציג את האלמנטים מהחיפוש האוניברסלי בעיקר לפי נפחי החיפוש והטראפיק המגיע מהם. לדוגמא: אם קוראים לכם בר רפאלי, אז סביר להניח שחיפוש התמונות תחת שמכם יהיה גבוה מאוד בהשוואה לחיפוש "הרגיל". ולראיה

5. עמוד פרופיל ברשת מקומית – קפה דה מרקר/תפוז

נכון שמאז שפייסבוק חדר אלינו לעורקים הזנחנו במעט את הרשתות הישראליות – וחבל. קפה דה מרקר ותפוז הן פלטפורמות חזקות מאוד גוגל שכמובן אפשר להירשם אליהם חינם, להעלות תכנים מקצועיים תחת שמכם וגם לנהל שיחה ופעילות חברתית בתוכם. אז למה לא, בעצם? רק זכור שאם אתם נרשמים לצורך מיתוג אישי באינטרנט – עשו זאת תחת שמכם המלא והאמיתי כמובן.

6. עמוד פרופיל ברשת חברתית בינלאומית – טוויטר/פייסבוק/לינקדאין

טוויטר, פייסבוק ולינקדאין הן פלטפורמות MUST לכל מי שזקוק למיתוג אישי באינטרנט (שזה בעצם כל אחד…). אם אתם מפנים את המיתוג האישי שלכם לקוראי עברית, אז זה קצת בעיה לתפוס מקום גבוה בתוצאות החיפוש תחת שמכם, מכיוון שנהוג (ובצדק) למתג בפלטפורמות הבינלאומיות האלה באנגלית.

אבל מהניסיון שלי, גם אם מיתגתם את עמכם באנגלית, סביר להניח שעמוד הפרופיל שלכם יופיע גבוה בתוצאות החיפוש תחת שמכם. זאת מפני שגוגל יודע להעריך את הרשתות החזקות האלה והוא, כאמור, גם יודע לתרגם. לדוגמא. מה שכן, על מנת להביא פרופיל לעמוד התוצאות הראשון, יש לעדכן אותו וליצור בו חברים, עוקבים או מקושרים.

7. בלוג שיתופי – תחביב/נישה

יש לכם תחביב, נושא שאתם אוהבים לדבר או לכתוב עליו? אם כן, למה לא לפרסם על כך בבלוג? אם כבר יש לכם בלוג מקצועי, אז לצורך זה מומלץ להקים בלוג על פלטפורמות שיתופיות של מערכות בלוגים כמו WORDPRESS.ORG או BLOGGER של גוגל. את הבלוג הזה אתם יכולים לאפיין גם בצורה מקצועית, על ידי שתבחרו נישה מהתחום שתגדירו את סוג התוכן שבו – לדוגמא, בלוג וידאו. על מנת לקדם בלוג מסוג זה תחת שמכם, אתם לא צריכים לעשות הרבה – פשוט לעדכן אותו בתדירות גבוהה עם תוכן מעניין בעל ערך מוסף.

8. עמוד פרופיל באתר מאמרים

את התוכן שאתם יוצרים ומעלים לבלוג המקצועי שלכם, כדאי גם מדי פעם להעלות לאתרי מאמרים פופולריים, כמו: Articles, Reader או Maker. לאתרים אלה יש טראפיק גבוה והם תופסים נוכחות טובה במנועי החיפוש, כך שסביר להניח שאם תעלו אליהם 10 מאמרים שלכם – עמוד הפרופיל מתוך האתר יופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל תחת שמכם.

9. עמוד פרופיל בגוגל

לפני כשנתיים גוגל פתחו את השירות שנקרא Google Profiles. הרעיון היה לאפשר למשתמשים ליצור עמוד פרופיל ממותג דרך חשבון הגוגל ולקשר ממנו לרשתות חברתיות אחרות. אלא שכמו יתר השירותים החברתיים של ענק החיפוש – גם זה לא ממש תפס. אולם, לאחר שהושק Google Buzz, ה- Profile קיבל משנה תוקף היות והוא נחוץ על מנת להתחבר ל- BUZZ. מהניסיון שלי, אם תפתחו חשבון ב- Profile, תחברו אותו ל- Buzz שלכם, תשחררו מדי יום Buzz חדש ויעקבו אחריכם מינימום 50 אנשים – יש סיכוי גדול שעמוד הפרופיל יופיע גבוה בגוגל תחת שמכם.

10. תוצאות וידאו – חיפוש אוניברסלי

אם כבר מופיעים תחת שמכם בגוגל מקבצי תמונות, יהיה עוד יותר נחמד 'לקשט' את תוצאות החיפוש גם ב-וידאו. לנוכחות של וידאו בתוצאות החיפוש יש אפקט עצום, היות והקישור ל-וידאו מוצג עם תמונת פריוויו, שהמניעה לפעולת הקלקה. על מנת לגרום לכך שסרטוני הוידאו יופיע גבוה תחת שמכם בגוגל הם כמובן צריכים לצבור צפיות, אבל חשוב מאוד גם לעשות להם אופטימיזציה ולכלול את שמכם בכותרת ה-וידאו, בתיאור ובתגיות. אגב, תצוגת הוידאו בתוצאות החיפוש אינה שואבת רק סרטונים מ- Youtube, אלא גם באתרי וידאו אחרים.

אז איך עמוד התוצאות תחת שמכם נראה בגוגל?

נשמח לשמוע בתגובות ממש למטה :)

Facebook comments:

9 תגובות על ”10 הדיברות לקידום השם שלכם בגוגל!“

  1. אריק כתב:

    כתבה טובה ומקיפה. כמי שעוסק בתחום יישום ההמלצות של מאור מניבות תוצאות בוודאות במנוע החיפוש. לגבי האיזכורים השליליים מומלץ לא לחכות שאלה יופיעו אלא ליצור איזכורים חיוביים ובשליטה מבעוד מועד. בהצלחה

  2. admin כתב:

    תודה יוסי :)

  3. זיוה דינה - קשב ADHD כתב:

    תודה על המידע החשוב.
    כיף לקרוא אותו בשפה בהירה. עד עכשיו הלכתי לאיבוד בכל הפוסטים על קידום אתרים.

    חג שמח!

  4. אסף חלילי כתב:

    תודה על פוסט מעניין.

    עם כל מה שאתה אומר, אני חייב להגיד שלדעתי לא כל אחד צריך דף תוצאות שלם בגוגל שיהיה כתוב בו רק עליו. זה Too Much Information ולפעמים זה רק יכול להרוס.
    לדעתי מספיקה תוצאה אחת או שתיים, איכותיות, בעלות מספיק מידע ולא יותר.

    מה שאני בעצם אומר שלשלוט על הדף הראשון בשם שלך זה תמיד דבר חיובי, אבל תמיד צריך לשקול איזה מידע לכתוב ואיזה להשמיט.

  5. שרון כתב:

    תודה רבה, מיתוג אישי ברשת הוא דבר חשוב כיום.
    הדחקת אזכורים שליליים פשוטה מאוד, ניתן לעשות זאת על ידי יצירת אין סוף פרופילים בפייסבוק על שמכם(או במקרה של גוגל 10 על מנת לדחוק את הידיעה לעמוד 2).

  6. Sigal כתב:

    תודה רבה, זה מאוד עוזר שהכל מאורגן ומפורט! :—)

  7. איתי ברנר כתב:

    אני יודע שזה לא חלק מהפוסט, אבל אני חושד שבהקשר של קידום השם עצמו, יש לתגובות מבלוגים המון ערך אפילו שהקישורים עצמם הם nofollow…

  8. שרה כתב:

    אני רוצה לשלוח את זה ללקוחות שלי. שיקבלו טיפ טיפה של מושג של העבודה שנכנסת לקידום.

הוספת תגובה