תוכן לאתרים
מי שבקיא ברשת הוירטואלית, מבין עד כמה חשיבות התוכן היא עילאית ובלעדיו הסיכוי להצליח בעולם הווירטואלי הוא אפסי.
מאמר זה בא לתת לכם פרספקטיבה רחבה אודות נקודות שיש לשים אליהם לב, מבלי להתייחס לכללי הכתיבה שמוכתבים על ידי מנועי החיפוש.
מאמר זה לא ילמד אתכם כיצד כותבים תוכן, אך הוא ימקד אתכם ויבהיר לכם על קצה המזלג, למה רצוי להתייחס במהלך הכתיבה או העבודה עם הטקסטים.
טוחנים את התוכן
אחת הבעיות המרכזיות שאנו נתקלים בהן, היא החזרה על אינפורמציה .
תכנים רבים אשר מועלים לרשת, משוכתבים האחד מהשני מה שיוצר חזרה אינסופית על אותם הנתונים.
העובדה כי גוגל לא מאתר את התכנים כמועתקים היא נכונה, אך עדיין אין אנו הגולשים יכולים ליהנות מאינפורמציה חדשה ומפרה.
טיפ: על מנת שלא תקבלו לידיכם תוכן משוכתב ו"משעמם", דרשו לקבל תוכן מקורי בלבד.
תוכן – כמה זה עולה לנו
אחת הסוגיות שבה דנים ללא הרף, היא המחיר אותו עלינו לשלם בעבור תוכן אותו אנו רוכשים.
כותבי תכנים רבים מציעים שרותי תוכן בסכומים נמוכים המסתכמים בכמה עשרות שקלים בודדים ואילו כותבים אחרים מציעים תכנים במחירים גבוהים יותר.
את ההבדל ניתן לאתר באיכות הטקסט, לרבות אוצר המילים והתאמתו לקהל היעד, תחביר נכון, רצף הגיוני, מידע רלוונטי, פיסוק במקומות הנכונים ועוד.
עלות הטקסט כאמור משתנה על פי איכות הטקסט, אך גם בהתאם לכמות המילים, והשפה בה נכתב הטקסט.
טיפ: בקשו בטרם עת לבחון טקסטים קודמים שנכתבו על ידי כותב התוכן, ובדקו האם סגנון הכתיבה הוא לשביעות רצונכם. אל תתפתו לרכוש טקסטים בשל מחיר נמוך, לעיתים "הזול עולה ביוקר" (נדוש אך נכון).
זוכרים את גוגל ושוכחים את הגולש
הנטייה שלנו להתמקם בעמוד הראשון של מנועי החיפוש, גורמת לנו פעמים רבות לכתוב טקסטים אשר מיועדים לקידום האתר בלבד כשבדרך אנו שוכחים מהגולשים עצמם אשר מחפשים להם מידע רלוונטי ומנועי החיפוש כלל לא בתודעה שלהם.
טעות נפוצה זו משאירה גולשים רבים מאוכזבים וגורמת להם לנטוש את האתר שלכם.
טיפ: השתמשו בכללים של מנועי חיפוש בכתיבת הטקסט, אך זכרו כי מי שאמור לקרוא את הטקסט הוא הגולש ועל כן אל תכתבו טקסטים בצורה מכאנית המתייחסת רק אל הכללים שהוכתבו על ידי מנועי החיפוש.
בידול היא הדרך לשידול
על מנת לשדל גולשים לקרוא דווקא את הטקסט שלכם ולאהוב אותו עליכם להיות מקוריים ויצירתיים.
כתבו טקסטים מעניינים ולא משמימים.
הכניסו פיקנטיות לתוכן ואף הכניסו דוגמאות מחיי היום יום שלכם, פרטים שקל לגולש שהגיע לאתרכם להזדהות איתם.
תוכן אינפורמטיבי ענייני, עלול לשעמם את הקורא שבין כה וכה חשוף לאינפורמציה רבה וזמנו קצר.
טיפ: חשבו מהו היתרון היחסי שלכם ביחס למתחרים והעצימו אותו בטקסט תוך הוספת דוגמאות אישיות.
לסיכום, ככל שתצליחו להעניק לגולש אינפורמציה רחבה יותר תוך יחס שקול לכללי האופטימיזציה, כך הסיכוי שההצלחה תתדפק על דלתכם גבוה יותר.
Facebook comments:
19 בינואר, 2011 at 10:52 pm
הפסקה האחרונה מתייחסת אולי לאלמנט הכי חשוב בכתיבת תוכן.
יצירת הכותרת האטרקטיבית לצד הפסקה הראשונה, שהיא ללא ספק החשובה ביותר במשיכת קוראים לקריאת יתר המאמר – הן שיקבעו כמה מהגולשים שצופים בתקציר המאמר שלכם (למשל באתר social bookmarks) ייכנסו לקרוא את יתר המאמר באתר שלכם.